Just Talk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa

Ga naar beneden 
+4
Yelena
bufsel
Boing
Kai Gong
8 plaatsers
AuteurBericht
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Alken - België

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 7:04 am

Dag lieve forumleden,

M' n naam is Karin, 46 jaar, woonachtig in Alken, gehuwd met een lieve man en moeder van drie kinderen in de leeftijd van 21 - 19 en 7 jaar. Als verpleegkundige werk ik half time nachtdienst in een RVT.
Er is een populair gezegde: "Men brengt niets mee bij zijn geboorte en neemt niets mee bij zijn dood." Je komt de wereld binnen met niets en je neemt niets mee als je weer gaat. Wat is dan de zin van het leven? Als kind zocht ik al naar antwoorden maar vond ze niet in hetgeen wat m' n ouders, de kerk, de Bijbel en de maatschappij me bij brachten. Er moest zoveel meer zijn tussen hemel en aarde, maar wat? Vermoedelijk zocht ik vanaf jonge leeftijd naar antwoorden omdat ik tijdens m' n kinderjaren het slachtoffer was van jarenlange incest. Het fysieke, psychische en seksuele misbruik toegebracht door m' n vader brachten veel verwarring en pijn, kerfden hele diepe littekens en lieten lange tijd onuitwisbare sporen na. Zelfs op volwassen leeftijd toen ik moeder was van drie prachtige kinderen, bleef het verleden achter me aan zitten. Nog steeds was ik zoekende naar antwoorden op vele, vele levensvragen.

Na de geboorte van ons jongste dochtertje kwam ik door het hebben van meerdere lichamelijke klachten in contact met alternatieve geneeswijzen. Ook begon ik me te verdiepen in Kwantumgenezing, Chakrahealing, spiritualiteit en Kwantumfysica. Ik begon op zoek te gaan naar andere geschriften dan de Bijbel, het enige geschrift wat ik tot nu toe kende, en las over andere religies zoals het Boeddhisme, het Taoïsme, De Islam, Getuigen van Jehovah, enz. Ook eeuwenoude teksten zoals de 5000 jaar oude leer van de Upanishaden, de Bhagavad Gitta, de Hsin Hsin Ming, de Maya cultuur, de Vedische literatuur, enz. werden gelezen. Het éne boek na het andere verslond ik menige jaartjes en las dikwijls tot in de vroege uurtjes. Beetje bij beetje kwamen er antwoorden op vele levensvragen, antwoorden die eigen innerlijke waarheden weerspiegelden.

In het voorjaar van 2006 las ik het prachtige boek "Meesters van het Verre Oosten" geschreven door Baird T. Spalding. Het boek gaat over een expeditie in de Himalaya, eind 19e eeuw waar de schrijver en zijn metgezellen de "Meesters van het Himalaya-gebergte" ontmoeten. De expeditieleden maakten toen deelgenoot uit van de bijzondere ervaringen en vermogens van deze Meesters die door buitenstaanders als bovennatuurlijk en onmogelijk worden beschouwd. Het boek liet een diepe indruk bij me na en ik vroeg me af of er nog zulke Meesters aanwezig waren. Al snel volgde hierop het antwoord toen in december 2006 Falun Dafa ons pad kruiste. Ik herinner mij die dag nog heel goed, alsof het gisteren was. We woonden in een boekenhandel te Hasselt een lezing bij die gegeven werd door een Angel Therapy Practitioner. Na de lezing sprak ik met een oudere vrouw uit het publiek en het gesprek ging al snel over de meditatie methode die zijn beoefende, Falun Dafa ook wel Falun Gong genaamd. Het bleek een zeer oude vorm van Qigong te zijn, de praktijk van het verfijnen van lichaam en geest door middel van oefeningen en meditatie. Ze vertelde dat het door de eeuwen heen werd doorgegeven van leraar op leerling en in 1992 in China openbaar gemaakt door Dhr. Li Hongzhi. We waren meteen gefascineerd en besloten de eerstvolgende oefenles bij te wonen.

We zijn samen de meditatie methode gaan aanleren en het doen van de oefeningen beviel me uitstekend. Ook m' n echtgenoot, onze oudste dochter en haar vriend waren heel tevreden over deze methode die verrassend nieuw voor ons was. De methode bestaat uit het doen van vijf meditatieve oefeningen waarvan vier staande en één zittende meditatie. De oefeningen zijn heel eenvoudig en geschikt voor alle leeftijden. Daarbij benadrukt Falun Dafa drie universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Het was niet alleen de meditatie methode maar ook deze filosofie die een diepe indruk op me maakten.

We waren ook heel benieuwd geworden naar het boek 'Zhuan Falun'. Het boek bevat lezingen die Dhr Li Hongzhi hield in China tussen 1992 en 1994. Hoewel reeds vele boeken te hebben gelezen las ik nooit eerder een boek zoals Zhuan Falun. Dankzij het boek verkreeg ik een diep inzicht over de ware betekenis van het leven, alsook van de universele principes Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid en hoe deze toe te passen in het dagelijkse leven, ook in moeilijke situaties. Zhuan Falun gaat ook diepzinnig in over de oorsprong van de mensheid, de betekenis van cultivatie, hoofd- en nevenbewustzijn, de oorzaak van ziekten en hoe deze fundamenteel te verwijderen, supernormale vermogens, wat is karma, wat is verlichting, hoe om te gaan met winst en verlies, enz.

Ondertussen beoefen ik Falun Dafa 2 jaar en 8 maanden en kan ik het niet meer wegdenken uit m' n leven. Het boek Zhuan Falun is een leiddraad geworden. Een leiddraad om een goed persoon te zijn wat volgens mij begint wanneer men zich in iedere situatie kan gedragen volgens de karakteristiek van het universum Waarachtigheid, Mededogen en Verdraagzaamheid. Dankzij Falun Dafa leerde ik ook het verleden te accepteren en volledig los te laten. Het verleden is niet meer pijnlijk omdat ik nu de werkelijke zin van het leven en de zin van het menselijke lijden ken. Ik weet nu wat meekomt bij de geboorte en wat meegaat bij de dood en dit weten zorgde voor een volledige omslag in m' n leven.

Ik probeer de meditatie oefening iedere dag te doen en voel me hierdoor rustig, licht, gezond en energiek. We mediteren zowel alleen als in groep op vier verschillende oefenplaatsen. Op deze plaatsen leren we veel mensen kennen die ook Falun Dafa beoefenen. De laatste tijd merk ik dat steeds meer mensen op zoek zijn naar een methode om een gezond lichaam te behouden en om tot rust te komen.

Graag wil ik deze eerste posting eindigen met de woorden van Dhr. Li Hongzhi:

Wanneer het moeilijk te verduren is, kan je het proberen te verduren.
Wanneer het onmogelijk lijkt en er gezegd wordt dat het onmogelijk is, probeer het dan om te zien of het mogelijk is.
Als je het echt kan redden, zul je inderdaad merken, "Na het passeren van de donkere wilgen zullen er fleurige bloemen en een nieuw dorp verschijnen!"

Dank u wel voor het lezen.

Vriendelijke groetjes van Karin Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Boing
Kleuter
Boing


Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Drenthe

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 10:48 am

Whoa, ik dacht dat ik iederekeer lange lappen tekst plaatste Razz
Welkom hier Karin!

Wel wat mee gemaakt zie ik al in je leven... Maar gelukkig heb je een manier gevonden er mee om te gaan. Dat Falun Dafa klinkt allemaal wel intressant hoor Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
bufsel
Moderator
bufsel


Aantal berichten : 370
Registratiedatum : 26-07-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Ede

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 11:15 am

Welkom welkom!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Alken - België

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 1:28 pm

Dank je wel Boing en Bufsel. Wat lief om me te verwelkomen! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Yelena
Volwassen
Yelena


Aantal berichten : 732
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Vampire Realm of Fantasy

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 2:30 pm

Welkom. Wat een intro. Ik denk dat jij tot hiertoe de eer hebt de langste te hebben. Razz

Even uit pure nieuwsgierigheid, wat voor indruk lieten de getuigen van jehova op je na?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
Mellody5
Kind
Mellody5


Aantal berichten : 402
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : de Achterhoek

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 3:33 pm

Welkom hier!
Wat een mooi lang stuk, respect! I love you
Terug naar boven Ga naar beneden
Kattenhuis
Kind
Kattenhuis


Aantal berichten : 379
Registratiedatum : 01-08-09
Woonplaats : Stone City

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 5:33 pm

Welkom !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.kattenhuis.web-log.nl
Brabantse
Beheerder
Brabantse


Aantal berichten : 1109
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Brabant

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 11, 2009 6:18 pm

Hoi Karin!

Welkom hier!
Veel forumplezier Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://justtalk.forumactie.com
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Alken - België

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimewo aug 12, 2009 12:55 pm

Dank je wel allemaal voor het welkom.

@Yelena. De boeken die ik vroeger las samen met enkele getuigen van Jehovah weerspiegelden niet eigen innerlijke waarheden. Het was niet wat ik zocht.

Degenen die graag meer informatie lezen over de meditatie methode Falun Dafa kunnen een kijkje nemen op de onderstaande website:
http://www.falundafa.org/Dutch/index.htm

Groetjes, Karin Very Happy


Laatst aangepast door Kai Gong op do mei 26, 2011 10:20 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Claudia
Kind
Claudia


Aantal berichten : 374
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Tilburg

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimema aug 17, 2009 6:42 pm

Welkom Karin!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://babyenkind.actieforum.com
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 61
Woonplaats : Alken - België

M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitimedi aug 18, 2009 7:04 am

Dank je wel Claudia. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Gesponsorde inhoud





M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa Empty
BerichtOnderwerp: Re: M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa   M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
M' n naam is Karin en beoefen Falun Dafa
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Meditatie: Falun Dafa
» Beoefen je een sport?
» Je MSN-naam
» Betekenis van je naam
» mijn naam is dionne..

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: Algemeen :: Even voorstellen-
Ga naar: