Just Talk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Kort verhaal: trilfunctie

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
dontlie2me91
Peuter
dontlie2me91


Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 29-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : omg Nijmegen

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimeza aug 29, 2009 6:23 pm

'En het huiswerk voor volgende les staat op het bord.'
Nina keek op en las het huiswerk, het was echt ontzettend veel! Verschillende van haar klasgenootjes klaagden bij mevrouw Buitenhof, de docente Frans.
'We hebben die dag ook al een so, mevrouw' riep Steven.
'Dat is echt onmogelijk!' klaagde Karin.
'Mag het niet wat minder?' vroeg Kai.
Maar het hielp niet, mevrouw Buitenhof hield voet bij stuk.
Achter haar hoorde Nina Tim mompelen 'Jeej, dat mens heeft echt een keer een goede beurt nodig!' en ze glimlachte; zo ging het altijd bij Frans. Mevrouw Buitenhof gaf belachelijk veel huiswerk op en de klas protesteerde.
In de pauze hadden ze het er nog over. Ze waren het er over eens dat zoveel werk 'onmenselijk' was en dat ze er iets aan moesten doen. Maar wat?
'Haar banden lek steken' opperde Jordy en Guus vond dat ze moesten gaan staken, maar een echt goed idee bleef uit en dus moesten ze het huiswerk wel maken, voor deze keer dan.
Een halve week later was Nina's vriendin Mieke jarig; ze werd 16. In de pauze gaf Nina Mieke een kadootje, en ook een paar andere vrienden van Mieke hadden iets gekocht. Ook Herman, Mieke's vriendje. Herman's kado was een vrij smal doosje, en iedereen was benieuwd wat er in zat.
'Voor als ik er niet ben' zei hij.
Mieke haalde er een plastic 'staaf' uit en haar hoofd werd knalrood; het was een vibrator!
De bel ging en ze moesten naar hun les. De klas van Nina had Frans, helaas.
Braaf, en vooral in afwachting van een goed wraak plan, had bijna de hele klas het werk af en geleerd. Maar toen mevrouw Buitenhof aan het eind van de les zei dat ze de klas zou matsen door weinig huiswerk op te geven en iedereen vol afwachting naar het bord keek, werd de klas onrustig. Wel 5 minuten was mevrouw Buitenhof aan het schrijven. Nina las:
Huiswerk voor volgende les:
leren hoofdstuk 4+5, mondelijke overhoring!
maken paragraaf 3t/m5 en 7, alle vragen
inleveren verslag over Frankrijk en de Fransen
Huiswerk les daarna:
Proefwerk hoofdstuk 4+5!

Wat!? Was ze gek geworden ofzo! Nina zat met haar mond open, net als veel leerlingen. Dit was echt gestoord!
Achter haar mompelde Tim, zoals elke keer, dat mevrouw Buitenhof een keer een goede beurt nodig had. Tim's buurman Daan stak zijn vinger in de lucht en kreeg het woord.
'Hebben we een halve week om een verslag te schrijven?' vroeg hij vrij kalm, hoewel Nina kon horen dat hij alles behalve kalm was.
'Dat staat toch op het bord!?' zei mevrouw Buitenhof.
Nog steeds proberend zichzelf in de hand te houden vroeg Daan wat nou precies het onderwerp moest zijn, maar toen mevrouw Buitenhof schreeuwde 'lees dan, jongen!' brak de klomp.
Sara gilde dat haar verslag dan zou gaan over hoe erg ze alles wat met Frans, of met de docente te maken had haatte en dat ze daar dan ook haar verslag over zou schrijven. Daan gooide zijn spullen in de tas en liep het lokaal uit, terwijl hij de tafels vooraan omgooide uit woede en Tim zei heel droog 'Dan gaat mijn verlag over standje 69, want dat komt uit Frankrijk!'
Dingdong, gered door de bel!
Het uur daarna was een tussenuur en aangezien het lekker weer was, gingen ze met de hele klas buiten zitten, nog vloekend en scheldend over het uur daarvoor.
Toen Tim weer zei dat mevrouw Buitenhof een goede beurt moest krijgen, moest Nina weer denken aan de vibrator die Mieke had gekregen. En ze kreeg een idee... Ze stelde het voor en iedereen stemde gelijk in, nu moest het nog geregeld worden, maar dat zou wel lukken.
De les Frans daarna was de hele klas een beetje nerveus, vandaag zouden ze wraak nemen!
Halverwege de les liep Jordy naar voren en stelde een vraag aan mevrouw Buitenhof. Druk ging deze het uitleggen. Toen stond ook Tim op. Dit was voor de rest van de klas het startsein. Opeens vielen er etui's en werden er stoelen verschoven; het was geen 2 tellen stil.
Pas toen zowel Jordy als Tim weer zaten keerde de rust terug. Alleen een zacht gezoem vulde het lokaal. Een paar leerlingen grinnikten, maar verder besteedden ze er zo weinig mogelijk tijd aan, tot mevrouw Buitenhof het geluid opmerkte.
'Wat is dat geluis toch?' vroeg ze.
'Misschien uw mobiele telefoon' opperde Guus, maar dat ontkende mevrouw Buitenhof, dat zou 'onmogelijk' zijn, haar telefoon zoemde niet.
'Het kan zijn dat uw telefoon op trilfunctie staat' zei Steven.
'Absoluut zeker dat het geluid uit uw tas komt mevrouw' zei Karin.
Twijfelend zette mevrouw Buitenhof haar tas op haar buro.
'Kom op, doorwerken' zei ze, maar de klas concentreerde zich op de zoemende tas.
Mevrouw Buitenhof keek nog naar de klas, maar was met haar handen al aan het zoeken naar de oorzaak van het geluid. Ze had het gevonden en haalde het uit de tas; het gezoem werd sterker en mevrouw Buitenhof had nog steeds niet gekeken, ze gaf zelfs nog wat leerlingen op hun donder die al in lachen waren uitgebarsten. De meeste leerlingen hielden zoch nog in, met moeite. Pas toen mevrouw Buitenhof keek wat ze nou eigelijk in haar hand had, een gilletje slaakte en knalrood werd liet iedereen zich gaan. In haar hand had ze een heftig trillende vibrator; Mieke's nieuwe vibrator.
Beschaamd stotterde mevrouw Buitenhof 'V-v-van wie i-i-is dit?'
Niemand reageerde...
'V-v-van wie is dit!?' vroeg mevrouw Buitenhof nog eens, nu dringender.
Brutaal stond Nina op, liep naar de docente en griste de vibrator uit haar hand en zette deze uit.
'Jij' was alles wat mevrouw Buitenhof uit kon brengen.
Nina haalde haar schouders op 'Als hij van niemand is, neem ik hem wel'
De rest van de les was mevrouw Buitenhof stil en toen de bel ging had ze geen huiswerk op gegeven, de klas was tevreden.
'Trilfunctie' lachtten een paar.
Alleen Jim bleef achter; voor hem was de afsluiting.
'Goh, ik vraag me af wat de leiding zou zeggen als ze het filmpje zien dat ik gemaakt hem net.. Een beetje raar, een docente die een vibrator uit haar tas haalt midden in de les' Toen had hij mevrouw Buitenhof streng aangekeken en gezegd 'Ik heb dit filmpje, en ben niet bang het te gebruiken ook!'
Vanaf toen hield mevrouw Buitenhof zich in en als ze toch te veel huiswerk opgaf of de klas het niet met haar eens was, in wat dan ook, hoefde maar iemand het toverwoord te zeggen en mevrouw Buitenhof paste zich aan.
Trilfunctie!
Terug naar boven Ga naar beneden
Dionne
Volwassen
Dionne


Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalsmeer

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimezo aug 30, 2009 5:08 pm

Geweldig, heel grappig ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
dontlie2me91
Peuter
dontlie2me91


Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 29-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : omg Nijmegen

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimezo aug 30, 2009 7:44 pm

Bedankt Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimema aug 31, 2009 1:39 pm

Whaha..vet goed Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
rodafan
Kind



Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : Kerkrade

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimema aug 31, 2009 10:05 pm

Heel erg goed.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.nicole-b-25.hyves.nl
dontlie2me91
Peuter
dontlie2me91


Aantal berichten : 182
Registratiedatum : 29-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : omg Nijmegen

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimema aug 31, 2009 11:57 pm

Thnx Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
music-chik
Foetus
music-chik


Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 12-09-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : wijchen

Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitimeza sep 12, 2009 5:58 pm

echt goed:)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Kort verhaal: trilfunctie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kort verhaal: trilfunctie   Kort verhaal: trilfunctie I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Kort verhaal: trilfunctie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Het 'een-zin-verhaal'

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: En Nog Meer :: De Creatieve Hoek-
Ga naar: