Just Talk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!

IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

Korte verhalen - Kai Gong

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Kai Gong
Foetus
Kai Gong

Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 61

Korte verhalen - Kai Gong Empty
BerichtOnderwerp: Korte verhalen - Kai Gong   Korte verhalen - Kai Gong I_icon_minitimedi okt 13, 2009 3:24 pm

De vogel en de kippen

Een man vond een ei van een vogel en legde het in een kippenhok. De vogel werd geboren, mengde zich met de kippen en groeide met hen op. Zijn hele leven deed de vogel wat de kippen deden, denkend dat hij een kip was. Hij scharrelde de aarde af naar wormen en insecten, hij kakelde en sloeg zijn vleugels uit om vervolgens enkele meters door de lucht te vliegen.

Jaren gingen voorbij en de vogel werd oud. Op een dag zag hij een schitterende vogel in de heldere hemel vliegen. Hij zweefde gracieus op de verschillende windstromingen, nauwelijks een slag makend met zijn grote vleugels.

De oude vogel keek met grote bewondering. "Wie is dat?" vroeg hij. "Dat is de koning van de vogels. Hij behoort tot de hemel. Wij behoren tot de aarde, wij zijn kippen", antwoordde zijn buurman. En zo leefde en stierf de oude vogel als kip, want dat is wat hij dacht te zijn.
Liefs, Karin flower
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Kai Gong
Foetus
Kai Gong

BerichtOnderwerp: Re: Korte verhalen - Kai Gong   Korte verhalen - Kai Gong I_icon_minitimewo okt 21, 2009 9:01 am

In een droom liep ik een winkel binnen;
achter de toonbank stond een engel.
Ik vroeg: Wat verkoopt u hier?
Alles wat u maar wilt, zei de engel.

O, zei ik, echt waar?
Ik wil graag vrede op aarde,
geen honger en armoede meer,
gezondheid en onderdak,
vrijheid en respect
voor iedereen.

Wacht even, zei de engel,
u begreep me verkeerd.
Wij verkopen hier geen vruchten,
alleen maar de zaden,
die kunt u zelf zaaien.

(schrijver onbekend)

Liefs, Karin sunny
Dionne
Volwassen
Dionne

Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 34

BerichtOnderwerp: Re: Korte verhalen - Kai Gong   Korte verhalen - Kai Gong I_icon_minitimevr okt 30, 2009 1:23 pm

Leuke verhalen Smile Ik vind ze ook interessant om te lezen! Weet niet hoe je eraan komt, maar leuk dat je ze post
Kai Gong
Foetus
Kai Gong

BerichtOnderwerp: Re: Korte verhalen - Kai Gong   Korte verhalen - Kai Gong I_icon_minitimevr okt 30, 2009 2:47 pm

Dionne schreef:
Leuke verhalen Smile Ik vind ze ook interessant om te lezen! Weet niet hoe je eraan komt, maar leuk dat je ze post

Dag Dionne,

Wat fijn te horen dat ook jij de verhalen interessant vindt om te lezen! Very Happy Je kan ze vinden op het internet. Zoals op deze onderstaande website:

http://www.anekdotes.net/kippensoep.html

De echo van het leven

Een man en zijn zoon lopen door het bos. Plotseling struikelt de jongen en omdat hij een scherpe pijn voelt, roept hij "aaahhh". Verrast hoort hij een stem vanuit de bergen roepen: "aaahhh".

Echo Nieuwsgierig roept de jongen: "Wie ben jij?"
Het enige antwoord dat hij terugkrijgt is: "Wie ben jij?"
Hij wordt kwaad en roept: "lafaard!", waarop de stem roept: "lafaard!"

De jongen kijkt zijn vader aan en vraagt wat er gebeurt. De man antwoordt: "Let maar eens op" en roept vervolgens: "Ik bewonder jou."
De stem antwoordt: "Ik bewonder jou!"
De man roept: "Jij bent prachtig!"
De stem antwoordt: "Jij bent prachtig!"

De vader legt daarop uit: "De mensen noemen dit een echo, maar eigenlijk is het 'het leven'. Het leven geeft je altijd terug wat jij geeft. Het leven is een spiegel van jouw handelingen. Als je meer liefde wil, geef dan meer liefde. Wil je dat mensen begripvol en respectvol met je omgaan? Geef ze dan begrip en respect. Dit gaat op voor alle aspecten van het leven. Wat je geeft wordt weerspiegeld in wat je terugkrijgt van het leven."
Liefs en groetjes, Karin flower
Kai Gong
Foetus
Kai Gong

BerichtOnderwerp: Re: Korte verhalen - Kai Gong   Korte verhalen - Kai Gong I_icon_minitimeza dec 26, 2009 10:46 am

Er was eens een rijke man die 4 vrouwen had.
Hij hield het meest van de 4de vrouw.
Hij sloofde zich voor haar uit, kocht haar dure kleren en alles wat kostbaar was.
Hij zorgde heel goed voor haar en deed steeds zijn uiterste best.

Hij hield ook veel van zijn 3de vrouw.
Hij was heel trots op haar en wou altijd met haar pronken als ze naar vrienden gingen. Nochtans was hij altijd verschrikkelijk bang dat ze hem ooit zou verlaten voor een andere man.

Ook hield de rijke man van zijn 2de vrouw.
Ze was altijd in de weer voor hem, altijd geduldig.
Ze was eigenlijk zijn vertrouwelinge.
Wanneer hij problemen had, kon hij altijd bij haar terecht en ze kon hem dan ook steeds helpen de moeilijke tijden door te komen.

Zijn 1ste vrouw was een zeer loyale partner en heeft grote bijdragen geleverd om zijn rijkdom en zijn zaken te onderhouden.
Ze zorgde steeds perfect voor het huishouden.
Hoewel de 1ste vrouw veel van haar man hield, hield de rijke man toch niet van haar en hij bezag haar nauwelijks.

Op een dag werd de rijke man ziek.
Hij wist dat hij binnenkort zou gaan sterven.
Hij dacht na over zijn luxeleven dat hij altijd geleid had en zei bij zichzelf,
Nu heb ik 4 vrouwen.
Maar als ik sterf, zal ik alleen zijn.
Wat zal ik eenzaam zijn!

Dus vroeg hij aan de 4de vrouw, ik hield van jou het meest, heb
je altijd de kostbaarste dingen gegeven en goed voor je gezorgd.
Nu ik binnenkort zal sterven, wil jij me volgen en me gezelschap houden?
Geen sprake van! Antwoordde de 4de vrouw en ze liep weg zonder verder nog iets te zeggen.
Het antwoord sneed als een scherp mes in de rijke man zijn hart.

De verdrietige rijke man vroeg aan zijn 3de vrouw ik heb gans mijn leven zoveel van je gehouden.
Nu ik binnenkort zal sterven, wil jij me volgen en me gezelschap houden?
Nee! antwoordde de 3de vrouw.
Het leven is hier zo goed! wanneer jij sterft, ga ik hertrouwen!
De rijke man zijn hart werd koud bij het horen van die woorden.

Daarna vroeg hij aan de 2de vrouw ik ben altijd bij jou gekomen als ik hulp nodig had en je hebt me altijd uit de nood geholpen.
Nu heb ik opnieuw hulp nodig, wanneer ik zal sterven, wil jij me volgen en me gezelschap houden?
Het spijt me, maar deze keer kan ik je niet helpen! zei de 2de vrouw.
Het enige dat ik voor je kan doen is je naar je graf leiden.
Het antwoord kwam als een donderslag aan en de rijke man was helemaal
van zijn stuk gebracht.

Dan klonk er een stem, ik zal met je meegaan, ik zal je volgen, waar je ook gaat.
De rijke man keek op en zag zijn 1ste vrouw.
Ze was graatmager, alsof ze ondervoed was.
Dankbaar, maar toch met spijt zei de rijke man ik had beter voor je moeten zorgen wanneer ik het nog kon!

Eigenlijk hebben we allemaal 4 vrouwen in ons leven...
De 4de is ons lichaam.
Het maakt niet uit hoeveel kosten, tijd en moeite we besteden om het er goed te laten uitzien, het zal ons toch verlaten als we sterven.

Onze 3de vrouw is onze bezittingen, status en rijkdom.
Wanneer we sterven, gaan ze allemaal naar anderen.

De 2de vrouw is onze familie en vrienden.
Het maakt niet uit hoe dierbaar ze ons zijn geweest tijdens ons leven, het verste dat ze kunnen meegaan is tot aan ons graf.

De 1ste vrouw is onze ziel.
Ze wordt dikwijls verwaarloosd in het nastreven van materiële rijkdom en plezier.
En in feite is het het enige dat ons volgt, waar we ook zullen gaan.
Misschien is het een goed idee om het nu aandacht te geven, dan te wachten tot het te laat is.

bron onbekend
Liefs en groetjes, Karin flower
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Korte verhalen - Kai Gong   Korte verhalen - Kai Gong I_icon_minitime

Korte verhalen - Kai Gong
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: Algemeen :: Literair Enzo-
Ga naar: