Just Talk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Abortus is moord!

Ga naar beneden 
+4
rodafan
Boing
Claudia
Brabantse
8 plaatsers
AuteurBericht
Brabantse
Beheerder
Brabantse


Aantal berichten : 1109
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Brabant

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza jul 25, 2009 9:49 pm

De stelling luidt: Abortus is moord!

Ben je het hier mee eens of niet?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://justtalk.forumactie.com
Claudia
Kind
Claudia


Aantal berichten : 374
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 50
Woonplaats : Tilburg

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimema jul 27, 2009 6:49 pm

Is moord idd....
Maar er is een enkel geval dat ik abortus zou overwegen.
Bij verkrachting en als het zeker zou zijn dat het kindje weining tot geen overlevingskansen zou hebben.....
Terug naar boven Ga naar beneden
http://babyenkind.actieforum.com
Boing
Kleuter
Boing


Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Drenthe

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimema jul 27, 2009 7:14 pm

In een manier van zou ik ja zeggen.

Maar vind ik dat dat een reden is om het niet te doen? Nee zeker niet.
In veel gevallen is het beter om een abortus te laten gebeuren dan het kind te nemen. Verhalen van kinderen die achteraf toch niet zo gewenst waren doen mijn maag af en toe draaien. We moeten wel beseffen wat de verantwoordelijkheid uiteindelijk inhoud. Kindje is leuk en aardig, maar het heeft meer dan eten en drinken nodig om groot te worden. Als je dat zelf niet kan invullen, neem dan geen kind!
Terug naar boven Ga naar beneden
rodafan
Kind



Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : Kerkrade

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimema jul 27, 2009 11:26 pm

Normaal zou ik zeggen ja,maar in geval van verkrachting vind ik dat het wel kan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.nicole-b-25.hyves.nl
Boing
Kleuter
Boing


Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Drenthe

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimedi jul 28, 2009 9:56 am

rodafan schreef:
Normaal zou ik zeggen ja,maar in geval van verkrachting vind ik dat het wel kan.

En wat dacht je van jonge zwangere tieners die door familie word opgedrongen het kind te houden omdat het anders moord is? Je wil niet weten hoeveel kinderen daar uiteindelijk de duppe van zijn. Ken namelijk iemand wiens moeder een pleeg moeder is voor die gevallen.
Baby's die bij zwerfers gedumpt worden, gewurgd worden tot de hersentjes geen zuurstof meer krijgen en voor het leven geschaden zijn, baby's die dagen lang in de zelfde luiers stinken omdat mama een nieuw vriendje heeft en daar liever de hele dag mee zit te XTC slikken, waardoor baby een afschuwelijke ontsteking krijgt aan zijn anus wat zelfs inwendig door gaat. Of de baby in een huis vol honden waarin mama geen geld meer heeft om de vlooien plaag te behandelen (maar natuurlijk wel om haar drugs behoefte te stillen) en de honden plus het kindje dood ziek worden van de vlooien. Dit is ook de zelfde moeder die haar kindje aan de harddrugs liet komen. Hij was al verslaafd voor hij kon lopen of praten! Dit kindje leerde pas lopen en praten toen hij 6 was!
dit zijn verhalen die werkelijk gebeuren. Dit zijn kinderen die bij een moeder zitten die per ongelijk zwanger zijn geraakt en niet de verantwoording kunnen opbringen om voor die kinderen te zorgen.
Voor deze mensen roep ik altijd het harts dat een abortus had moeten plaatsvinden. Maar nee... Dat is moord vinden ze dan, dus houden ze het maar en verwaarlozen ze het de dood in.
Als ik dat hoor dan heb ik liever dat de abortus had plaats gevonden.

(ik nam trouwens nu tienermoeder als een meest voorkomende probleem. Ik ken ook een klein handje vol tienermoeders die het super goed doen hoor! Maar die hebben goed over hun besluit na gedacht en hebben alles opgegeven om hun kind een toekomst te bieden)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim
Moderator
Tim


Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Enschede

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza aug 01, 2009 12:44 pm

Nee, het is geen moord. Zo'n beetje om dezelfde reden die Boing aankaartte.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://timmyeatworld.tk
Dionne
Volwassen
Dionne


Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalsmeer

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimevr aug 21, 2009 12:40 am

Geen moord tot een bepaalde tijd.
Terug naar boven Ga naar beneden
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimevr aug 21, 2009 7:11 am

Nee, geen moord. Hangt ook af van de reden dat je abortus pleegt.
Terug naar boven Ga naar beneden
ATB
Eicel
ATB


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zwolle

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza aug 22, 2009 6:12 pm

geen moord,

pas als een kind 3~4 jaar is (en in unieke gevallen iets eerder) kan die dingen onthouden/herinneren, dus....
Terug naar boven Ga naar beneden
Boing
Kleuter
Boing


Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Drenthe

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza aug 22, 2009 7:00 pm

Weetje wat ik nog het ergst vind, mannen die in abortus discussies mee doen.
Tuurlijk mogen ze hun mening dragen, maar soms word ik er moe van om steeds daarvan "MOORD!" te horen (en geloof me, er zijn meer mannen dan vrouwen die het moord vinden) terwijl in heel veel gevallen bij vooral jongeren de vrouw de gene is die het kind baard, de gene is die het groot brengt, de gene is die het een leven geeft in sommige gevallen ten koste van haar eigen. (vooral in de tiener gevallen zijn er zoveel mannen te zwak om bij hun meid te blijven)

Ik vind het dan echt heel zwaar om te horen van een jongen dat hij tegen abortus is, van mij hoort hij dan ook een eed af te leggen zijn eigen vrouw of meid nooit te verlaten wanneer ze zwanger is van zijn kind.
Terug naar boven Ga naar beneden
ATB
Eicel
ATB


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zwolle

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza aug 22, 2009 7:18 pm

nee ja maar idd, ik geef gewoon een mening, voor de rest nix maar ik bedoel oowk dat een abortus geen moord is
Terug naar boven Ga naar beneden
Boing
Kleuter
Boing


Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Drenthe

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza aug 22, 2009 7:32 pm

Ow dat had ik wel begrepen. Sorry dat was er nog los van Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
ATB
Eicel
ATB


Aantal berichten : 22
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Zwolle

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimeza aug 22, 2009 7:31 pm

^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Dionne
Volwassen
Dionne


Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalsmeer

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimezo aug 23, 2009 2:59 am

haha, ben het met je eens.. mannen hebben er niet zoveel over te zeggen.. De vrouwen staan voor die keuze en moeten de last verder ook dragen. Veel tienermeisjes die per ongeluk zwanger raken en het houden staan er meest na een tijdje toch alleen voor..

Toevallig woont er hier een meisje van 19, die is per ongeluk toen ze 17 was zwanger geraakt.. Ze heeft het toen gehouden en is nog steeds met haar vriend, inmiddels man.. en is zwanger van haar tweede kindje. Dat vind ik dan echt leuk om te horen, dat ze samen blijven en het samen aangaan. Ze zijn supergelukkig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tim
Moderator
Tim


Aantal berichten : 352
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 36
Woonplaats : Enschede

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimezo aug 23, 2009 11:05 am

Dat is wel tof, ja. Maar dat moet ook allemaal maar kunnen. Je moet dat financieel op kunnen lossen, want kinderen zijn nou eenmaal niet goedkoop. En de meeste jongeren kunnen dat nou eenmaal niet.

Later in het leven zou dat wat minder moeilijk moeten zijn. Je hebt dan immers al wat diploma's (als het goed is) en dus meer kans op een baan met voldoende inkomen om goed voor een kind te kunnen zorgen. Als je zeventien bent heb je misschien alleen je middelbareschooldiploma. Tsja, dan kan je gaan vakkenvullen of zo, maar dat schiet niet echt op als je een kleine thuis hebt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://timmyeatworld.tk
Dionne
Volwassen
Dionne


Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalsmeer

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimezo aug 23, 2009 11:23 am

Klopt, dit is ook één van de uitzonderingen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Boing
Kleuter
Boing


Aantal berichten : 295
Registratiedatum : 27-07-09
Leeftijd : 35
Woonplaats : Drenthe

Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitimezo aug 23, 2009 5:07 pm

Dionne schreef:
haha, ben het met je eens.. mannen hebben er niet zoveel over te zeggen.. De vrouwen staan voor die keuze en moeten de last verder ook dragen. Veel tienermeisjes die per ongeluk zwanger raken en het houden staan er meest na een tijdje toch alleen voor..

Toevallig woont er hier een meisje van 19, die is per ongeluk toen ze 17 was zwanger geraakt.. Ze heeft het toen gehouden en is nog steeds met haar vriend, inmiddels man.. en is zwanger van haar tweede kindje. Dat vind ik dan echt leuk om te horen, dat ze samen blijven en het samen aangaan. Ze zijn supergelukkig.

Dat is inderdaad echt tof. En zoals hiervoor al gezegd werd, het moet allemaal maar kunnen. Ik neem aan dat ze heel veel geluk met zo'n vriend en waarschijnlijk ook familie heeft gehad. (familie is meeste financiele steun op die leeftijd gelukkig Smile )

Maarja, ik ben 21, financieel kan ik het voor een baby ook niet aan en ik kan niet rekenen op mijn ouders. Daarbij heb ik nog een hele studie te gaan en mijn vriend is net weer begonnen... Ik zou echt niet willen dat ik nu zwanger raakte. En abortus is bij mij best een optie dan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Abortus is moord! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Abortus is moord!   Abortus is moord! I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Abortus is moord!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: Van Alles Wat :: Discussiehoekje-
Ga naar: