Just Talk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Alken - België

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedo aug 13, 2009 8:54 am

Dag,

Is er iemand bekend met de Swastika - Het symbool van de Boeddha' s?
Swastika komt uit het Sanskriet SVASTIKAH en betekent gelukkig zijn. Het wordt geassocieerd met gelukkige dingen.

De SWASTIKA is een van de oudste symbolen die vandaag de dag nog bestaan. Het is een prehistorisch en heilig symbool dat ouder is dan alle bekende religies. Deze gemeenschappelijke erfenis van de mensheid, de verbinding tussen bijna alle ontwikkelde culturen, kon ook in West Europa nog tot het begin van de vorige eeuw vereerd worden als een overgeleverd heilig symbool dat het hoogste inzicht van de mensheid vertegenwoordigt. Het is een symbool van het uitdijende heelal en de Melkweg.

Het symbool van Falun Dafa / Falun Gong is het Falun Embleem. In het Falun Embleem zitten zelfs vijf Swastika' s!
Het mooiste cadeautje wat ik ooit kreeg is een hangertje met het Falun Embleem. Kreeg het een jaartje geleden van een mede beoefenaar van Falun Dafa en draag het prachtige hangertje iedere dag om m' n hals.

De Hindu' s hebben de Swastika altijd al in Chakra' s gebruikt.
De Boeddhisten gebruikten het symbool en noemden het 'Boeddha' s hart'.
Amerikaanse Indianen hebben reeds 5000 jaar lang de Swastika in gebruik.
De Azteken, Maya' s, Olmeken, Tolteken en ook de Inca' s vereerden dit heilige symbool.
De Grieken en de Romeinen brachten het naar Afrika.
Joodse synagogen, en het vermeende graf van Jezus Christus, zijn met vele Swastika' s versierd.
Op beroemde schilderijen in het Vaticaan is de Swastika als versiering te vinden, zo ook in vele andere huizen in Europa.

Meer informatie over de legende en de geschiedenis van de Swastika kunt u op internet vinden.

http://www.swastika-info.com/nl/startpage.php

Liefs, Karin cheers Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Yelena
Volwassen
Yelena


Aantal berichten : 732
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Vampire Realm of Fantasy

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedo aug 13, 2009 5:41 pm

Een mooie betekenis achter het symbool. Jammer wel dat die partij van Hitler het onteert heeft en het tegenwoordig voornamelijk bekend is daardoor. Ik zeg je eerlijk, dit is de eerste keer dat ik het tegenkom als vredelievend symbool. Ik wist wel dat het een oud symbool was en een heel andere betekenis had. Maar ik denk dat de meesten mensen gaan moeten toegeven dat ze het enkel kennen om de boodschap van haat die ermee geassocieerd wordt. Neutral
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Alken - België

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedi aug 18, 2009 7:11 am

Hey Yelena, ja dat klopt, Hitler koos ervoor om het symbool te misbruiken zodat de eigenlijke betekenis ervan verloren is gegaan en het symbool in Europa een slechte reputatie heeft gekregen. Het is bekend dat alle onderzoeken met betrekking tot de ware betekenis en geschiedenis van de Swastika destijds ten strengste door Hitler waren verboden. Eenieder die dat toch deed en de ware betekenis ervan kende werd vervolgd en opgesloten.
Groetjes, Karin flower
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedi aug 18, 2009 9:40 am

Heeft Hitler de swastika niet gespiegeld en gedraaid? Of heb ik dat nou mis?
Terug naar boven Ga naar beneden
Mellody5
Kind
Mellody5


Aantal berichten : 402
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : de Achterhoek

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedi aug 18, 2009 4:06 pm

nu weet ik het niet meer.. hahaha
Terug naar boven Ga naar beneden
Yelena
Volwassen
Yelena


Aantal berichten : 732
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Vampire Realm of Fantasy

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedi aug 18, 2009 4:09 pm

Ik geloof van niet. Maar zo'n kenner ben ik er niet in hoor! Al mochten de streepjes anders staan, ik zou nog zeggen dat het he hakenkruis is. Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
Kai Gong
Foetus
Kai Gong


Aantal berichten : 34
Registratiedatum : 11-08-09
Leeftijd : 60
Woonplaats : Alken - België

De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitimedi aug 18, 2009 4:15 pm

Hey, Ik citeer de woorden van Dhr. Li Hongzhi, tevens vermeld op de website:

Sommige mensen hebben gezegd, "Dit swastika symbool lijkt op het spul van Hitler". Laat me je vertellen dat dit symbool geen enkel concept van klassen inhoudt. Sommige mensen zouden zeggen, "Als de hoeken naar de andere kant staan, dan is het Hitlers spul". Dit is niet zo aangezien het in beide richtingen roteert. Onze menselijke samenleving begon 2500 jaar geleden op grote schaal over dit symbool te leren tijdens Sakyamuni’s tijd. Het is slechts een paar decennia sinds de tijd van Hitler en de tweede wereldoorlog. Hij misbruikte het, maar de kleur die hij gebruikte was zwart en verschillend van de onze. Bovendien was zijn symbool opwaarts gericht, en werd het gebruikt in de rechtopstaande positie. Ik zal slechts zoveel zeggen over deze Falun, en ik heb alleen de vorm van zijn verschijning aangehaald.

Bronvermelding:
http://www.swastika-info.com/nl/falundafa.php?statictext=falundafa_zhuanfalun

Very Happy Groetjes, Karin
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.falundafa.org/Dutch/
Gesponsorde inhoud





De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s   De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Swastika - Het symbool van de Boeddha' s
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: En Nog Meer :: Paranormaal & Mystiek-
Ga naar: