Just Talk
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Een forum voor jong en oud met veel leuke onderwerpen!
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 De Verstikking

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimezo aug 02, 2009 2:24 pm

Verhaal over wat door jongen zijn gedachten gaat die het niet meer ziet zitten. Even ter infor: dit is geen verhaal over mezelf. Heb die vraag teveel gehad Wink Is echt fictief

Ik ben zo moe.
Het bleef door zijn gedachten gaan terwijl hij met het touw speelde in zijn hand. Vandaag zou de dag zijn. Vandaag zou hij het doen. Het touw had hij al vastgebonden aan een sterke haak in het plafond. Hij stond op zijn bed en deed het touw over zijn hoofd. Hij dacht terug aan vroeger tijden. Aan tijden dat het nog goed met hem ging, toen hij nog gelukkig was. Dat was nu te laat. Het was voorbij, niemand kon hem meer helpen. Hij sloot zijn ogen en deed zijn hoofd naar achter. Hij ademde diep in door zijn neus, gewoon om het nog een keer te voelen. De lucht voelde scherp op het moment dat het zijn neus inging langs zijn neusholte. Rustig blies hij de lucht weer uit via zijn mond. Ondertussen bracht hij zijn armen omhoog en keek ernaar. Op beide onderarmen stonden rode krassen, erin gekerfd met een scheermesje.
Elke keer als hij zich depressief voelde greep hij of naar de drugs, of naar een scherp voorwerp in de buurt. De drugs maakte hem meestal kalm. Er waren ook tijden dat het juist het depressieve gevoel versterkte. Daar kwamen de diepe sneeën in zijn arm door. Iets verder doorgezet doordat hij de pijn niet voelde. Erlangs en eroverheen liepen dunnere krassen. Soms pakte hij inderdaad een vlijmscherp scheermesje en sneed dan plakjes vel van zijn arm. Met een glimlach op zijn gezicht noemde hij dat fileren.
Niemand had ooit door gehad dat hij zo diep ging in zijn depressies. Niemand had het kunnen zien, zo goed hield hij het verborgen voor de buitenwereld. Hij was zo gewend dat masker op te zetten dat hij bijna zelf geloofde dat het zijn eigen gezicht was. Niemand zag het; zijn familie niet, zijn collega’s niet, zijn vrienden niet. Hij had niets aan die mensen. Als ze niet zagen hoe ver hij heen was, dan hoorden ze ook niet in zijn leven thuis.
Nog steeds met het touw om zijn nek pakte hij een sigaret uit het pakje sigaretten dat in zijn broekzak zat. De rook voelde heerlijk door zijn keel en longen. Als hij kon kiezen zou hij door longkanker sterven. Het leek hem een ideale dood. Sterven door een van de weinige dingen die hem zin in het leven gaf. Het zou een langzame pijnlijke dood worden, maar dat kon hem niet schelen. Dat gunde hij zichzelf wel. De strop was eigenlijk nog te snel. Maar op twintigjarige leeftijd zat longkanker er nog niet in voor hem. Hij tikte met zijn wijsvinger de as van zijn sigaret en zag het naar beneden dwarrelen tot het op zijn bed belandde.
‘Het touw om je nek zal je bevrijden. Je stapt er eindelijk uit,’
Waarom eigenlijk nog wachten?
Hij deed de sigaret tussen zijn lippen en terwijl hij diep inhaleerde liet hij zich naar voren vallen. De rook kwam met een stoot uit zijn mond vandaan toen hij de schok kreeg van het touw dat zich opeens aanspande om zijn nek. Terwijl het ademhalen moeilijker werd begon hij te neuriën. Een melodietje wat hij zich herinnerde uit zijn jeugd. Zolang was het geleden dat hij zich gelukkig had gevoeld of zelf maar een keer gelachen had terwijl hij die lach ook meende.
Het neuriën klonk door zijn kamer en werd elke seconde zwakker. Hij lachte. Als het touw niet zo strak aantrok had hij willen schateren. Ondanks de pijn en de verstikking voelde het zo goed. Dit had hij al veel eerder moeten doen. Zijn problemen waren over.

Het neuriën hield op, maar de glimlach bleef op zijn gezicht staan. Zachtjes ging zijn lichaam heen en weer. Het geneurie klonk alleen nog in zijn hoofd, zonder dat hij wist of hij nog leefde of al dood was. Waarschijnlijk zat hij er ergens tussenin. Een vreemd gevoel waar hij van genoot. Hij genoot ervan tot de dood steeds dichterbij sloop.
Het neuriën hield op en het gevoel was ook weg. Er was niets meer. Niets meer om zich druk over te maken.

Hij was gelukkig.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dionne
Volwassen
Dionne


Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalsmeer

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimema aug 17, 2009 11:44 pm

Ik beloof hem morgen te lezen! Wilde er net aan beginnen.. maar ben te moe.
Terug naar boven Ga naar beneden
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimedi aug 18, 2009 8:47 am

Haha, dat is goed Wink
Ik zie het wel wat je ervan vindt Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Dionne
Volwassen
Dionne


Aantal berichten : 792
Registratiedatum : 15-08-09
Leeftijd : 33
Woonplaats : Aalsmeer

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimedi aug 18, 2009 5:00 pm

ik word hier een beetje verdrietig van.. Je weet me te raken.. das een groot compliment Smile Mooi beschreven.. knap.
Terug naar boven Ga naar beneden
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimedi aug 18, 2009 5:02 pm

dank je wel voor je compliment Smile

ik zla binnenkort nog wel eens wat meer posten van me..
Terug naar boven Ga naar beneden
Yelena
Volwassen
Yelena


Aantal berichten : 732
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Vampire Realm of Fantasy

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimedi aug 18, 2009 5:09 pm

Wow, dat is echt wel mooi. Zo zou ik ook best wel willen gaan. Lijkt me perfect.
Schrijftechnisch ook erg goed. Hier en daar zou ik wel een woordje anders zetten, maar aan schapenneuken doen we niet. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimedi aug 18, 2009 5:20 pm

Dank je wel Wink
welk woordje zou jij hier en daar anders neerzetten?
Ben ik dan ook wel benieuwd naar Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Yelena
Volwassen
Yelena


Aantal berichten : 732
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Vampire Realm of Fantasy

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimedi aug 18, 2009 5:36 pm

Citaat :
Elke keer als hij zich depressief voelde
Die als zou ik een wanneer van maken.

Citaat :
pakte hij een sigaret uit het pakje sigaretten dat in zijn broekzak zat
Die tweede keer sigaretten kan gewoon weggelaten worden.

Die twee dus Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
DjeN
Puber
DjeN


Aantal berichten : 514
Registratiedatum : 02-08-09
Leeftijd : 42
Woonplaats : Purmerend

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimewo aug 19, 2009 10:08 am

Hmm, als ik ze zo zie heb je eigenlijk nog wel gelijk ook ja Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Brabantse
Beheerder
Brabantse


Aantal berichten : 1109
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 38
Woonplaats : Brabant

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimewo aug 19, 2009 5:56 pm

Mooi beschreven Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://justtalk.forumactie.com
Yelena
Volwassen
Yelena


Aantal berichten : 732
Registratiedatum : 01-08-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : The Vampire Realm of Fantasy

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimewo aug 19, 2009 7:11 pm

Het zijn maar tips he Wink
Ik noem het beroepsmisvorming. Wat ik ook lees, tegenwoordig kijk ik ook altijd naar zo'n dingen terwijl ik bij mezelf zoiets nooit opmerk.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.freewebs.com/yelenadawncrow/
rodafan
Kind



Aantal berichten : 457
Registratiedatum : 25-07-09
Leeftijd : 40
Woonplaats : Kerkrade

De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitimema sep 07, 2009 11:01 pm

Mooi beschreven.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.nicole-b-25.hyves.nl
Gesponsorde inhoud





De Verstikking Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Verstikking   De Verstikking I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
De Verstikking
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Just Talk :: En Nog Meer :: De Creatieve Hoek-
Ga naar: